Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

En bra text, som ngn hade komenterat.

Av Zenna & Nonia - 27 januari 2011 13:41

De som har hemsidan är INTE vampyrer!

Inte för att vampyrer inte finns - jag är själv vampyr och tro mig, det är inte alls så glamouröst som Hollywood gör det.

Det finns många teorier om hur man blir vampyr (på riktigt), det kan vara en gen-mutation men även ett virus som är besläktad med HIV, viruset kallas V5.

Falskt: vampyrer kan bara dödas genom en påle i hjärtat, av solljus, heligt vatten eller vitlök och silver skadar dem

Sant: alla dör av att få en påle genom hjärtat (duuh).

Då vampyrers sinnen är bättre än människors kan det göra väldigt ont i ögonen att vara ute i solljus, en orsak till att många väljer solglasögon, även inomhus kan ljuset vara starkt. Solljus kan dessutom ge nysningar eller blåsor på huden (dock inte på alla).

 Vatten eller heligt vatten gör ingen skillnad, inget av det skadar oss.

Alla sinnen hos en vampyr är förstärkta och därför kan lukten av vitlök göra ont i näsan och vi gråter lättare av lök än människor.

Vissa kan ha silverallergi, men det har människor också.

Vampyrer behöver inte heller tömma en kropp på blod varje natt, vi behöver bara ett till två små glas människoblod eller fyra till sex glas djurblod varje dag/natt för att behålla hälsan.

 Om vi inte får detta blir vi lätt sjuka. Vi dör inte av att vara utan blod, utan av sjukdomarna som kan uppstå om vi är utan blod för länge. Andra orsaker till att vi dör kan vara ålder.

Vampyrer kroppar åldras dock långsammare än människors.

Vampyrer är inte starkare eller snabbare än människor från början, vi får bara snabbare resultat om vi tränar och lär oss fortare saker än människor.

Vampyrer finns överallt runt er och någon kompis kanske till och med är vampyr (kanske vet er kompis inte ens om det själv).

Vampyrer lever ett normalt liv mellan människor.

Om du/ni vill veta mer om vampyrer, t.ex hur man ser att ngn är vampyr eller vilka tecken som kan finnas på att man är vampyr, så kan ni mejla mig på: tokioh55@gmail.com
Jag svarar snabbast möjligt och, om ni är vampyrer ger jag gärna råd om hur ni berättar för era föräldrar och kompisar.


// Nonia,


Denna tjejjen/ killen värkar kunna en del.

 
 
Ingen bild

cel

7 februari 2011 15:54

Tjej:) - och man måste ju kunna när man själv är:) tycker det är jättekul att ni tog med det - det finns väldigt många som inte vet ngt om riktiga vampyrer, men det är ju myternas fel:)
Om ni vill kan jag göra en liten lista på hur man kan ta reda på om man själv eller ngn annan är vampyr?:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zenna & Nonia - 10 februari 2011 17:37

Nu har bloggen funnits i över ett år :D

Av Zenna & Nonia - 10 februari 2011 17:26

Vad har du för fördommar och åsikter om vampyrer ? Vad tror du ?Tror du att det finns olika sorters vampyrer ?   Skriv lite om vad du tror, om det är bra/fint skrivet så tar jag med det som ett eget inlägg.   Tack tack och lycka till...  ...

Av Zenna & Nonia - 27 januari 2011 13:40

nu har jag svarat på en massa komentarer / frågor. Antagligen så har jag svarat på din oxå. ...

Av Zenna & Nonia - 3 november 2010 11:51

                 Hur har er Halloween varit, har ni gjort ngt kul ?? Såg ni ngn bra film.? Hörde ni ngn bra spökhistoria.? Eller hörde ni ngn myt om Vampyrer kanske ??   Ha det så bra.. //Nonia :) ...

Av Zenna & Nonia - 17 oktober 2010 09:39

Hej förlåt att jag inte har skrivit på länge. Det har varit flera som undrar vad det brukar finnas för tecken på att nån är vampyr dom vanligaste tecknena är: Ovanligt blek Ser obekväma ut i närheten av människor Starka Snabba Gillar blod...

Presentation


Vampyrernas blogg.

Fråga mig

58 besvarade frågor

Omröstning

Finns vampyrer ?
 Japp så klart.
 Nja kanske.
 Tror det.
 Nej.
 Bryr mig inte.
 Vet inte.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards